Premium-sisällöillä tutkitusti tehoa mainontaan
 

Mediaympäristö vaikuttaa todistetusti mainonnan tehoon. TV-yhtiöiden VOD-palveluissa esitetyn mainonnan huomioarvo on jopa 53% korkeampi kuin muissa videopalveluissa. Laadukas mediaympäristö ja pitkät videosisällöt mahdollistavat lisäksi tarinallisen mainonnan hyödyntämisen, sillä pitkien videosisältöjen yhteydessä esitetty mainonta katsotaan todennäköisemmin loppuun kuin lyhyissä klippisisällöissä.


Uudessa tuotteistuksessa voit ostaa erikseen Ruutu Premium -tuotteen, joka pitää sisällään Nelosen, Jimin, Livin ja Heron tv-sisällöt sekä muut Sanoman medioiden pitkät videosisällöt. Suomalaiset katsovat suosikkisarjojaan yhä enemmän netti-tv:n kautta, joten katso, mitä laatusisältöjä tarjoamme tänä syksynä ja hyödynnä keskittynyt katseluhetki myös mainosviestisi läpimenoon! Syksyn tv-uutuudet Ruutu Videoverkostossa.

Alla olevalla videolla voit tutustua Ruudun syksyn 2016 laatusisältöihin 

 

Mainonnan huomioarvo TV-yhtiöiden sisällöt vs. videopalveluiden sisällöt

Brittiläisen televeisioyhtiö Channel4:n tekemän tutkimuksen mukaan TV-yhtiöiden VOD-palveluissa esitetyn mainonnan huomioarvo on 53 %-yksikköä korkeampi kuin videopalveluissa esitetyn mainonnan. Videopalveluista oli tässä tutkimuksessa mukana YouTube.   

  Lähde: A   study   for Channel4 2014 (syksy 2015) 

Lähde: A study for Channel4 2014 (syksy 2015) 

 

Mainonnan huomioarvo pitkät vs. lyhyet sisällöt

Videomainonnan teknologioita tarjoavan Freewheelin tutkimuksessa puolestaan merkittävänä löydöksenä oli, että pitkien videosisältöjen yhteydessä esitetty mainonta katsotaan todennäköisemmin loppuun kuin mainonta lyhyissä alle viiden minuutin videosisällöissä. Loppuun asti katsottu mainos mahdollistaa vaikuttavamman tarinankerronnan ja parantaa sitä kautta mainostajan viestin läpimenoa. 

  Lähde:   Freewheel        online     monetization     report   (Q1/2015  )

Lähde: Freewheel  online monetization report (Q1/2015)