Videomainonnan tuotteistus ja hinnat

Liikkuvan kuvan sisältöjä kulutetaan TV:n lisäksi yhä enemmän netti-tv:stä tietokoneen, älypuhelimen ja tabletin avulla. Liikkuva kuva on tehokas brändimainonnan väline ja online-kanavan ansiosta videomainonta soveltuu perinteistä tv-mainontaa paremmin myös taktisempaan kampanjointiin. Liikkuvalla kuvalla ja äänellä voi kertoa tarinoita ja saada aikaan tunnereaktioita, jotka vaikuttavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Tarinoiden avulla mainostaja jää myös tutkitusti paremmin kuluttajan mieleen. 

Videomainonta luokitellaan in-stream tai out-stream -videomainonnaksi sen perusteella, millaisen sisällön yhteydessä videomainonta esitetään. In-stream eli spottimainonta esitetään liikkuvan kuvan sisällön yhteydessä, kun taas out-stream -videomainontaa on esimerkiksi uutissivustolla upotettuna diplay-mainokseen. Alta näet tarkemmin mainosmahdollisuudet molempiin.

 

In-stream tuotteet

Ruutu Videoverkosto
Ruutu Premium Ruutu Videoverkosto sisältää kaikki Sanoman videosisällöt ja Sanoma Gamesin. Mainontaa esitetään pre- ja midrollina Ruutu, IS, HS, Nelosen Radiot, Sanoma Lifestyle -videosisällöissä sekä Pelikone- ja Älypää-pelisivustoilla.

Ruutu Videoverkosto tavoittaa viikossa yli 2 miljoonaa kuluttajaa ja on oikea valinta, kun tavoitteena on laaja peitto. Ruutu Videoverkosto sopii myös tarkkaan kohdentamiseen.

Ruutu Premium sisältää Ruudun TV-sisällöt ja muut Sanoman pitkät videosisällöt. Mainontaa esitetään pre- ja midrollina pitkissä ja lyhyissä Ruutu-sisällöissä sekä pitkissä ISTV- ja HSTV-sisällöissä.

Ruutu Premiumissa keskittynyt katseluhetki laatusisältöjen parissa tehostaa mainosviestin läpimenovoimaa. Ruutu Premium tarjoaa mahdollisuuden kertoa tarinaa kuluttajille.
Ruutu Videoverkosto Lyhyet
Ruutu Videoverkosto Lyhyet sisältää Sanoman lyhyet videosisällöt ja Sanoma Gamesin. Mainontaa esitetään pre- ja postrollina IS, HS, Nelosen Radiot, Sanoma Lifestyle -videosisällöissä sekä Pelikone- ja Älypää-pelisivustoilla.

Ruutu Lyhyet -tuotteella halutaan tarjota mainostajalle mahdollisuus edulliseen näkyvyyteen etenkin lyhyemmälle videosisällölle.
 

In-stream hinnasto

  • Ruutu Premium
  • Ruudun TV-sisällöt ja muut Sanoman pitkät videosisällöt
  • 22,4 €
  • 28,0 €
  • 39,2 €
  • 44,8 €
  • 50,4 €
  • 56,0 €
  • 67,2 €
  • 72,8 €
  • 78,4 €
  • Ruutu Videoverkosto
  • Kaikki Sanoman videosisällöt ja Sanoma Games
  • 21,2 €
  • 26,5 €
  • 37,1 €
  • 42,4 €
  • 47,7 €
  • 53,0 €
  • Ruutu Videoverkosto Lyhyet
  • Sanoman lyhyet videosisällöt ja Sanoma Games
  • 18,0 €
  • 22,5 €
  • 31,5 €
  • 36,0 €
 
Käyttäjädataan perustuvat kohdennusmahdollisuudet
Kerroin
Sukupuoli- ja ikäkohdennus 1,15
Naiset/miehet, 15-34v, 25-44v, 45+v
Intressiryhmät 1,2
Kuntoilu ja hyvinvointi, Ruoka ja viini, Lapsiperheet, Koti ja puutarha, Talous, Matkailu, Kulutuseletroniikka ja pelaaminen, Parisuhde ja seksi, Tapahtumat ja menovinkit, Muoti ja kauneus, Tiede ja tekniikka, Moottoriajoneuvot, Työpaikat, Rahapelit, Urheilu, Jääkiekko, Jalkapallo, Formula
Ostoaie 1,5
Asunnon ostajat, autojen ostajat

Muut kohdennusmahdollisuudet
Kerroin
Interaktiiviset videomainokset 1,15
Geokohdennus 1,2
Ohjelmaostaminen (vain Ruutu Premium) 1,3
Kellonaikakohdennus 1,15
Poikkeavat toistorajoitukset (toistorajoitus lähtökohtaisesti 3 per viikko) 1,15
Päätelaitekohdennus 1,15
Vain preroll 1,15
 

Tuotantohinnasto

Interaktiiviset tuotannot*
Button 1 500 €
Select 1 500 €
Extend 1 500 €
Spottimuokkaukset*
Spotin personointi (rippuen spottien määrästä) 1 500 - 2 000 €
Kehys 1 000 €
Klikkikehote 500 €
Animoitu spotti noin 2 000 - 3 000 €

*Hinnat ovat viitteellisiä nettohintoja ja katsotaan aina kampanjakohtaisesti. Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.

 

Out-stream tuotteet

Out-stream-video tarkoittaa kaikkea Ruudun Videoverkoston ulkopuolella olevaa videomainontaa Sanoman verkostossa. Out-stream-videossa videomainos on banneripaikalla esim. Iltasanomat.fi:ssä, eikä videosisältöjen yhteydessä esim. pre-rollina (kuten in-stream-mainonnassa). Out-stream-videomainostuotteissamme voit liikkuvan kuvan lisäksi käyttää hyödyksesi myös liikkumatonta mainospintaa (bannerikehystä yms.), jossa voit helposti tuoda esille vaikka aktivointeja tai yrityksesi logoa.

Valitse out-stream-videomainonta silloin, kun haluat:

  • Kasvattaa videomainontasi peittoa viihde- ja uutissivustoilla
  • Hyödyntää videon voiman bannerimainonnassa
  • Saada kohderyhmäsi tehokkaasti kiinni datakohdentamisella
  • Selkeän call-to-actionin videosi lisäksi
  • Lisätä mainontasi huomioarvoa liikkuvalla kuvalla
 

Sanoma Video -tavoittavuuspaketti

Sanoma Video –tuote yhdistää in-streamin ja out-streamin edut tuomalla Ruutu Videoverkoston lyhyiden videoiden mainospaikat ja In-feed-videon saman mainostuotteen alle. Tuote mahdollistaa laajan tavoittavuuden edullisella kontaktihinnalla ja on näin ollen helppo tapa ottaa koko Sanoman verkosto videolla haltuun.

Miksi Sanoma Video?

  • Helppo ostaa – tarvitset vain videotiedoston ja Sanoma jalkauttaa videon eri alustoille
  • Tuote tuo ylivertaisen tavoittavuuden videolle
  • Edullinen kontaktihinta

Sanoma Videota myydään toistaiseksi vain kohdentamattomana ja ostetut mainosnäytöt jaetaan eri palvelujen tavoittamien kontaktien mukaisesti. Tuotteeseen tuodaan kohdennusmahdollisuuksia vuoden 2017 aikana.

 

Natiivivideo (In-Feed videoformaatti)

In-feed-video esitetään uutissisällön yhteydessä Suomen suurimmilla uutissivustoilla eli Ilta-Sanomien, Helsingin Sanomien ja Taloussanomien sivustoilla. Mainosformaatissa on helppo yhdistää halutessa brändimainonta ja taktinen viestikehote spotin yhteydessä olevaan kehykseen. In-feed-videomainonta esitetään päätelaiteriippumattomasti, joten tarvitset vain yhden aineiston. Spotin pituutta ei ole rajoitettu ja spotti luuppaa automaattisesti mainoksessa, kun mainos on näkyvissä ruudulla. Mainos käynnistyy ilman ääntä, ja äänet aktivoituvat halutessa kuluttajan toimesta. In-feed-video voidaan yhdistää in-stream-kampanjaan laajentamaan peittoa näyttämällä mainosta vain niille, joita ei ole tavoitettu mainostajan spotilla Ruutu Videoverkostosta.

 

Videoparaati

Videoparaati mahdollistaa videoaineiston hyödyntämisen näyttävästi koko Sanoman display-verkostossa. Videoparaati näkyy sivuston ylälaidassa paraatipaikalla päätelaiteriippumattomasti, eli tarvitset vain yhden aineiston. Videoparaati on huomiota herättävä formaatti, jossa mainostaja voi yhdistää brändiviestin kuluttajan taktiseen aktivointiin. Videomainoksesta koostetaan banneriin 5 sekuntia kestävä esikatselu ja kävijän aktivoinnista videomainos on katsovissa kokonaisuudessaan. Katsojan käynnistämän mainoksen kestoa ei ole rajoitettu. Videoparaati voidaan yhdistää in-stream-kampanjaan laajentamaan peittoa näyttämällä mainosta vain niille, joita ei ole tavoitettu mainostajan spotilla Ruutu Videoverkostosta. 

 

Videotapetti + paraati

Lisäämällä videotapetin paraatipaikan yhteyteen mainoksesi ei varmasti jää huomaamatta! Tapetti ja paraatipaikka sulautuvat yhtenäiseksi videomainokseksi, joka täyttää tehokkaasti sivun ylälaidasta reunoihin. Videotapetti + paraati –yhdistelmä on erinomainen mainosmuoto esimerkiksi vaikuttavaan bränditekemiseen ja mainospinta-alaa riittää myös taktisempaan viestiin. Video lähtee pyörimään loopilla ilman ääntä käyttäjän ladatessa sivun ja videon voi halutessaan myös pysäyttää ja laittaa uudestaan käyntiin. Huom! Vain desktopissa, mobiilissa ei ole mahdollisuutta tapettiin.

 

Out-stream hinnasto

Out-stream tuotteiden perushinnat
Sanoma Video (ei kohdennusmahdollisuuksia) CPM 15 €
In-feed (Sanoma RON) CPM 15 €
Videoparaati (Sanoma RON) CPM 21 €
Videotapetti + paraati (vain HS ja IS) CPM ROS HS 43 € / IS 39 €
In-feed ja Videoparaati tuotteiden kohdennushinnat löydät täältä >>